Digitaal HR, het kan

19-01-2021

Er wordt steeds meer vanuit huis gewerkt. Er onstaan creatieve ideeën om organisaties “remote” draaiende te houden en sociale contacten te onderhouden. De moderne techniek is niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. De digitalisering en de huidige gezondhiedscrisis waar we ons in bevinden hebben zonder twijfel impact op HR. Want hoe verzorg je jouw personeelszaken op afstand en blijf je tóch dichtbij?

Een goed begin is het halve werk

Je HR op orde hebben is vandaag de dag geen extraatje meer, maar een vanzelfsprekendheid. Een professionele personeelsopzet zorgt ervoor dat jouw medewerkers productief zijn, zich betrokken voelen en verbonden blijven met jouw organisatie. Maar hoe doe je dat op afstand?

Begin bij de basis en stel jezelf eens de volgende vragen:

  • Hoe makkelijk kan ik bij personeelsgegevens?
  • Hoe gemakkelijk kunnen anderen (op afstand) bij personeelsgegevens? 
  • Hoeveel tijd besteed ik aan personeeslzaken?
  • Op welke manier motiveren en faciliteren we onze medewerkers?
  • Hebben we het op orde?

De hulp van HR-systemen

Personeelszaken kunnen met behulp van HR-systemen aan de harde kant eenvoudig procesmatig worden ingericht. Contracten, verlooptijden van certificaten, bedrijfsmiddelenbeheer. Allemaal zaken die tegenwoordig elk HR-pakket voor je kan signaleren. De pakketkosten liggen tussen 2 - 5 euro per medewerker per maand. De tijsbesparing weegt in 100% van de casussen op tegen de kosten.

HR blijft mensenwerk. Daarom is het belangrijk interne afspraken te maken over contactmomenten, na te denken over verantwoordelijkheden en duidelijk te maken wat jullie wel en niet van elkaar op afstand mogen verwachten. Ben daarin eerlijk, ook al is het niet precies hoe je het zou willen. 

Even sparren?

Als echte HR-mensen houden wij ervan om anderen verder te helpen. Dus heb je een vraag of wil je geheel vrijblijvend even sparren? Ja leuk!

T: 085 - 222 04 77

Jouw gegevens